Branża zbrojeniowa to sektor bardzo ważny dla funkcjonowania państwa i jego bezpieczeństwa. Ze względu na wrażliwość materii działania PR w tym obszarze różni się od PR sektora cywilnego.
- W jakim celu i w jaki sposób komunikują firmy branży zbrojeniowej, jednostki wojskowe i służby mundurowe?
- Czy można zainteresować media produkcją amunicji lub poprzez działania influencerów wpłynąć na podpisanie umowy zakupu wozów bojowych dla wojska?
- Czy kryzysy dotykają również ten sektor?
Na te i inne tematy 24.03.2021 Szymon Łagowski rozmawiał z Sylwią Kuligowską - dyrektor zarządzającą SCOPE PR oraz majorem Krzysztofem Puwalskim, oficerem rezerwy Jednostki Wojskowej GROM, autorem książki ,,OPERATOR 594” podczas spotkania: „Jaka jest rola komunikacji w regulowanym sektorze? PR zbrojeniówki, czy to ma sens?” z cyklu Akadamia PRawdziwy PR.
Wydarzenie jest współorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Koło Naukowe Public Relations UW, partnerami są Stowarzyszenie Agencji Public Relations i netPR.pl.
Grafika: Anna Chlapek
Dyrektor zarządzająca i założycielka firmy doradczej SCOPE PR, specjalizującej się
w obsłudze PR głównie podmiotów sektora defence i security. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe. W przeszłości związana m.in. ze spółką CENZIN (Grupa PGZ) eksporterem sprzętu specjalnego oraz dostawcą usług modernizacyjnych i sprzętu specjalnego dla policji, sił zbrojnych, służb mundurowych oraz jednostek specjalnych. Przez wiele lat pełniła tam funkcję rzecznika prasowego, odpowiadała za działania PR oraz komunikację marketingową. Doświadczenie zawodowe, zdobywała również w zespole obrotu specjalnego Agencji Mienia Wojskowego, a także agencji public relations. Prelegent i wykładowca gościnny Akademii Sztuki Wojennej. Prowadziła zajęcia z zakresu komunikacji społecznej na Podyplomowych Studiach Polityki Obronnej (kurs generalski). Manager w obszarze komunikacji korporacyjnej, zarządzania kryzysowego oraz media relations i public affairs. Absolwentka London School of Public Relations, Podyplomowego Studium Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu w Akademii im. Leona Koźmińskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Członek Rady Programowej Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
Krzysztof Puwalski - oficer rezerwy Jednostki Wojskowej GROM, autor książki ,,OPERATOR 594’’, pisze również artykuły do magazynów SPECIAL OPS i TacGear. Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej SOF Project. Współorganizator międzynarodowych konferencji poświęconych tematyce Sił Specjalnych. Konsultant w pobszarze swojej ekspertyzy podczas opracowywania gier komputerowych, czy tworzenia scenariuszy filmowych. Doradza, motywuje, szkoli wykorzystując umiejętności i pdoświadczenie zdobyte w trakcie 22 letniej służby w Siłach Specjalnych. Szkoli i doradza w obszarach bezpieczeństwa, przywództwa, motywacji, efektywnego budowania zespołu i skutecznej komunikacji. Pomaga budować i wzmacniać zespoły ludzi i motywować ich do efektywnego działania Prowadzi również szkolenia strzeleckie i taktyczne zarówno dla osób prywatnych jak i instytucji państwowych.
Opis odcinka:
Influencerów spotykamy na każdym kroku - również w wojsku! I dobrze, bo nawet broń potrzebuje dobrego PR-u. Marketingowcy zajmujący się tym sektorem powinni jednak uważać na specyficzny żargon, który może zmylić każdego. W ustach żołnierzy “adidasy”, “McDonald” czy “dziennikarz” znaczą coś zupełnie innego niż dla nas. O tym, czym jeszcze potrafi zaskakiwać ta praca, rozmawiają Ewa Grabek i Szymon Łagowski. Montaż: Agata Nowotnik