W jaki sposób strój lub gest mogą wpłynąć na wizerunek polityka? Jak korzystać z mediów społecznościowych w polityce? Dlaczego kobiety w polityce są tak istotne i z jakimi trudnościami się spotykają? Jakie czynniki decydują o tym, że szeregowy polityk staje się liderem?
Wyczerpujących odpowiedzi na te i wiele innych pytań 27 kwietnia udzieliła Żaneta Czyżniewska - członkini zarządu PSPR w rozmowie z Szymonem Dziewięckim z Koła Naukowego PR Uniwersytetu Warszawskiego. To rozmowa o tajnikach PR-u politycznego, ciekawych aktywnościach polityków w mediach społecznościowych, a nawet o subtelnych gestach i mowie ciała polityków. Wszystkim zainteresowanym gorąco polecamy obejrzenie webinaru z cyklu Akademia PRawdziwy PR: „Premia za świeżość - o politycznym PR-ze, wizerunku polityczek i polityków.”
Wydarzenie jest współorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Koło Naukowe Public Relations UW, partnerami są Stowarzyszenie Agencji Public Relations i netPR.pl.
Grafika: Anna Chlapek
Żaneta Czyżniewska - członkini zarządu PSPR, doktorantka SGH, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Sciences Po w Strasbourgu. Od wielu lat pracuje w branży public relations, odpowiadała za social media Nowoczesnej i wspierała media relations organizacji. Prowadzi treningi z budowania wizerunku w mediach tradycyjnych i online, ostatnio dla m.in. Stowarzyszenia Kongres Kobiet, Fundacji Szkoły Liderów Politycznych, czy Fundacji im. Lesława A. Pagi.
Opis odcinka:
Wpadki wizerunkowe, Twitter witający nas codziennie rano nowymi aferami oraz nieudane kampanie wyborcze - to tylko kilka przykładów na to, dlaczego PR-owcy są tak potrzebni politykom! Zwłaszcza, że ci ostatni udzielają się na coraz większej liczbie platform społecznościowych i nie zawsze wiedzą, jak się nimi posługiwać. O problemach i wyzwaniach PR-u politycznego, w rozmowie z Ewą Grabek mówią Szymon Dziewięcki oraz Aleksander Inglot z Koła Naukowego Publicystyki Politycznej UJ. Montaż: Agata Nowotnik